Spitalul Monza Ares – cel mai mare spital privat de cardiologie din Ardeal

PROCEDURA PRIVIND INTERNAREA PACIENTULUI

8. DESCRIEREA PROCEDURII

 

8.1.  OBIECTIVE

  • Primirea şi internarea pacientului in cel mai scurt timp de la stabilirea indicatiei de internare.
  • Stabilirea unei relaţii pozitive cu pacientul sau / şi aparţinătorii.
  • Obţinerea de informaţii despre starea de sănătate
  • Asigurarea unei ingrijiri de calitate conform cu nevoile si aşteptările pacientului / familiei.

8.2 DESCRIEREA PROCEDURII

8.2.1  Faza de triaj epidemiologic telefonic

Departamentul  Receptie

  • Reprezinta faza premergatoare internarii si se realizeaza telefonic in vederea identificarii riscurilor expunerii la Virusul SarsCov2 a potentialului pacient
  • Daca pacientul a fost in contact direct cu o persoana suspecta sau confirmata cu Virusul SarsCov2, internarea se va temporiza sau se va solicita pacientului sa se adreseze unui serviciu de specialitate in vederea efectuarii unui test RT PCR SARS CoV-2
  • De asemenea pacientul este intrebat telefonic  despre prezenta simptomatologiei descrisa in definitia de caz a Virusul SarsCov2 iar daca acestea sunt prezente se va solicita pacientului sa se adreseze unui serviciu de specialitate.

8.2.2  Faza de triaj epidemiologic la prezentarea pentru internare

Asistentii medicali desemnati conform graficului pentru efectuarea triajului vor face urmatoarele:

  • identifica riscurile expunerii la SarsCov2 si prezenta/ absenta simptomelor din definitia de caz
  • completeaza chestionarul, pe chestionar se noteaza temperatura la internare si se  inmaneaza pacientului in vederea semnarii acestuia,
  • se aplica mijloacele de limitarea a infectiei conform politicii Spitalului Monza- Ares (purtarea mastii pe toata durata internarii, halat de unica folosinta, botosi de unica folosinta, boneta, dezinfectia mainilor)
  • pacientul este condus in cabinetul amenajat pentru recoltarea testului rapid antigenic in vederea identificarii Virusul SarsCov2
  • pana la interpretarea rezultatelor de catre medicul de pe sectie acesta va astepta in incinta cortului amenajat in acest scop
  • daca testul este negativ, pacientul este preluat de catre personalul de la Biroul de Internari in vederea intocmirii actelor
  • daca testul este pozitiv se urmeaza conduita stabilita prin metodologie

8.2.3 Internarea

  1. Personalul desemnat al Biroului internări (Operatorul receptie):
  • verifică concordanţa datelor personale ale pacientului şi a datei de planificare a internării acestuia
  • se verifica si se fac copii dupa documentele pacientului (BI/ CI/ pasaport)
  • se verifica daca pacientul are recomandarea unui medic specialist
  • verifică documentaţia medicala necesară internării pacientului
  • completează datele personale, inclusiv un număr de telefon al aparţinătorilor, diagnosticul de internare, anexează documentele prezentate de pacient si copia dupa CI/ BI/ pasaport, în FOCG/ FSZ împreună cu acordul de plata al pacientului;
  • Pentru internarea in departamentul cardiologie, se va dispune intrarea conform programarii telefonice.
  • Pentru internarile in departamentul cardiologie interventionala, cu efectuarea interventiilor pe timpul zilei, intrarea va fi programata incepand cu ora 8 conform programarii telefonice.
  • Pentru internarile in departamentul ginecologie/urologie, cu efectuarea interventiilor pe timpul zilei, intrarea va fi programata incepand cu ora 8 conform programarii telefonice.
  • Comunica sectiei sosirea pacientului.
  • Operatorul receptie care efectueaza internarea poartă răspunderea corectitudinii datelor.
  1. Infirmiera/ Asistenta Medicala
  • Preia si însoţeşte pacientul, cu FOCG/ FSZ pe sectie, după aplicarea măsurilor referitoare la prevenirea şi combaterea infecţiilor intraspitaliceşti,
  • pacientii sunt preluati de catre asistentii medicali si distribuiti in saloane, la indicatia medicului curant,
  • anunta medicul despre sosirea pacientului pe sectie
  • efectueaza inventarul bunurilor de valoare ale pacientului conform cu politica interna
  • explica pacientului / familiei, regulamentul de ordine interna a spitalului.
  • observa starea fizică, emoţională şi intelectuală a pacientului.
  • evalueaza gradul de confort sau disconfort al pacientului, gradul de dependenta, riscul de cadere, riscul infectios (scorul Carmelli), riscul de agresivitate.
  • măsoara greutatea şi inălţime, monitorizeaza functiile vitale, efectueaza ECG.
  • efectueaza anamneza şi completeaza planul de ingrijire cu anexele.
  • identifica problemele, nevoile şi aşteptările pacientului legate de internare
  • documenteaza eventualele alergii
  • aplica pacientului bratara de identificare
  • Asigurarea unei ingrijiri de calitate conform cu nevoile si aşteptările pacientului / familiei

MEDICUL

  • Informeaza pacientul despre procedurile sau intervenţiile la care va fi supus si obtine semnatura pe Consimtamantul Informat
  • Evalueaza starea de sanatate, investigheaza clinic si paraclinic pacientul, stabileste planul de tratament si anunta asistenta medicala.
  • Face recomandari cu privire la interventiile necesare, regimul alimentar si/ sau transferul catre o alta unitate.
  • Monitorizeaza starea de sanatate a pacientului pe toata durata internarii si noteaza in foaia de evolutie, zilnic modificarile aparute in ceea ce priveste sanatatea sau modificari cu privire la planul de tratament

RECOMANDARI PENTRU PACIENTI:

Va rugam sa prezentati istoricul dvs medical

Pentru medicii nostri, ar fi util să aveţi asupra dvs documentele medicale obtinute anterior internarii (analize medicale, scrisori medicale, rezultate medicale, CD-uri cu imagistica medicala) care alcătuiesc istoricul dvs medical, precum și să comunicaţi medicului nostru atât tratamentul medicamentos uzual cât și cel ocazional (analgezice, siropuri de tuse etc.). Aceste date ne sunt necesare pentru continuarea, urmărirea și adaptarea pe durata internării a tratamentului medicamentos.

Siguranţa bunurilor pe durata internării

Pentru siguranţa bunurilor dvs in periodata internarii in cadrul spitalului nostru,  vă recomandăm să nu aveţi asupra dvs obiecte de valoare precum bijuterii, ceasuri etc. Spitalul nu își poate asuma responsabilitatea în caz de furt sau pierdere al acestor obiecte.

Recomandări pe durata internării

* In cadrul centrelor si spitalelor din grupul ARES, pacientii beneficiaza de personal dedicat din cadrul programului ARES HELP. ARES HELP este un departament format din consilieri medicale, fiecare pacient avand asignat de la primul telefon un consultant cu care va pastra legatura pentru informatii relevante precum: informatii despre afectiunile tratate in cadrul spitalelor noastre si tratamentele inovatoare disponibile prin programul ARES ACADEMY, informatii despre pasii necesari de urmat pentru: internare, procedura, urmarirea post procedura, etc. Practic, ARES HELPER-ul dvs este consilierul dvs medical din cadrul grupului ARES. De aceea, pentru o buna informare a dvs, va rugam sa pastrati legatura in permanenta cu ARES HELPER-ul dvs pentru orice solicitare / neclaritate.

Pe durata internării vor fi administrate doar medicamentele prescrise, sub atenta supraveghere a medicilor nostri. Pentru orice nelamurire cu privire la planul terapeutic va rugam sa comunicati cu medicul nostru si va recomandam sa nu luati medicamente din proprie initiativa. Pentru un bun parcurs terapeutic, vă rugăm să respectaţi intocmai recomandările medicului. Dacă aveţi simptome care necesită administrare de analgezice sau de alte medicamente, vă rugăm să anunţaţi personalul medical de pe secţie.

Pentru confortul dvs spitalul nostru va pune la dispozitie la internare urmatoarele produse: prosoape, săpun, șampon, gel de duș, periuta de dinti, pasta de dinti, pijamale/camasa de noapte, papuci. Cu toate acestea, pentru un confort sporit, pacientul are dreptul sa foloseasca produsele proprii pe care le poate aduce la momentul internarii.

În bagajul personal, puteti aduce cu dumneavoastră obiecte precum : periuţă de dinţi, pastă de dinţi, cremă de ras, pieptene, lenjerie de corp, pijamale/cămașă de noapte, halat, șosete și papuci.

După ce v-aţi cazat, bagajul (valiza) va fi preluat de aparţinători, sau va fi depozitat pe secţie, în spaţiul special amenajat.

Pacientul va fi asistat pe toata perioada internarii de catre personal medical oriunde este nevoie sa fie transferat. Transferul pe alte secţii sau deplasarea către diverse laboratoare în cazul investigaţiilor indicate de către medic se va face doar în prezenţa unui cadru medical și va fi necesar să purtaţi un halat peste pijama.

În compartimentul de terapie intensivă, în blocul operator și în sala de angiografie nu este recomandată utilizarea telefonului mobil, întrucât poate interfera cu aparatura medicală.

Pentru păstrarea unei atmosfere cât mai adecvate, este necesar pe cât posibil să păstrăm liniștea în saloane și pe secţie. De aceea, avem rugămintea să folosiţi televizorul sau alte dispozitive la un nivel moderat de sonorizare, astfel încât să nu perturbe liniștea celorlalţi pacienţi.

Spitalul nostru beneficiaza de un sistem performant de racire / incalzire / tratarea si purificarea aerului ambiental. De aceea este strict interzisa utilizarea altor obiecte electronice / electrocasnice de incalzire /racire / tratarea aerului.

Mesele pe care le veţi primi în cadrul spitalului vor fi servite în salon și vor respecta regimul alimentar prescris de medicul curant (după caz, regim hiposodat, diabetic etc.). Vă recomandăm să consumaţi strict preparatele oferite de către spital pe parcursul spitalizării. In cazul in care aveti anumite preferinte culinare va rugam comunicati inainte de internare personalului ARES HELP.

Spitalul nostru beneficiaza de un sistem integrat solicitare si alarmare a personalului medical. În caz de urgenţă, puteţi apela personalul medical printr-o sonerie pe care o găsiţi la nivelul consolei patului din salon (butonul roșu). Aceeași sonerie o puteţi găsi și în baie, în cabina de duș.

Reguli pentru însoţitori

Datorita contextului epidemiologic actual generat de pandemia SarsCov2, accesul vizitatorilor si insotitorilor atat in sectiile spitalului cat si in ambulatoriu este strict interzis. Exceptie de la regula fac categoriile de pacienti cu nevoi speciale si pacientii minori carora li se va permite accesul cu maxim un insotitor.

Insotitorii care se internează cu bolnavul vor purta îmbrăcăminte similară cu a acestuia (pijama, halat, papuci) și vor respecta regulile aplicabile pacienţilor. În timpul administrării unor tratamente sau efectuării unor manevre/tehnici de igienă/îngrijire a pacientului, vor fi rugaţi să aștepte în sala de așteptare.

Vă reamintim că fumatul în spatiile interioare si exterioare apartinand spitalului este strict interzis.